ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Курс "Інформатика. 8” призначений для вивчення інформатики учнями 8 класу і є логічним продовженням курсів «Сходинки до інформатики» для учнів 2 – 4 класів та «Інформатика» для учнів 5 – 7 класів.
У програмі цього курсу, як і попередніх, передбачено кілька напрямів навчальної та розвиваючої діяльності учнів: прикладний, алгоритмічний, розвивальний.
При вивченні цього курсу учні 8 класу:
• продовжують оволодівати основними навичками роботи з комп'ютером, знайомитися з його можливостями;
• навчаються використовувати комп'ютер для створення презентацій;
• знайомляться з видами та призначенням комп’ютерних мереж, з глобальною комп’ютерною мережею Інтернет;
• вчаться користуватися сервісами основних служб Інтернету, створювати власні блоги, конструювати з шаблонів власні сайти й розміщувати їх в Інтернеті;
• закріплюють і повторюють знання основних алгоритмічних структур;
• вивчають основи професійної мови програмування Delphi;
• створюють проекти за допомогою системи візуального програмування Turbo Delphi 2006;
• вчаться створювати індивідуальні й колективні проекти;
• розвивають творчі здібності й логічне мислення.
Розділ «Комп’ютерні презентації» продовжує традиційний прикладний напрямок курсу «Інформатика». У 5-7 класах учні засвоїли основні знання і виробили навички по роботі з текстовим і графічним редактором. У восьмому класі вони мають змогу застосувати їх при створенні комп’ютерних презентацій. При вивченні цього розділу учні також знайомляться з основними правилами дизайну, створюють презентації з різних тем, зокрема з тем, пов’язаних з вивченням інших навчальних предметів.
Якщо учні вивчали курс «Сходинки до інформатики» в молодшій школі, то вони знайомі з комп’ютерною мережею Інтернет, вміють здійснювати нескладний пошук в Інтернеті й користуватися поштовою службою. Відповідні розділи у восьмому класі розширюють і поглиблюють ці знання, зокрема, учні вчаться здійснювати більш складний пошук інформації в Інтернеті, створювати свою поштову скриньку і керувати її роботою, використовувати список контактів тощо. Учні знайомляться з видами сучасних комп’ютерних мереж та їх призначенням, з основними службами Інтернету, в тому числі з тими, що з’явилися не так давно. Особлива увага приділена службам надання соціальних сервісів сучасного Інтернету. На закінчення вивчення теми учні вчаться створювати і розміщувати в Інтернеті власні блоги і конструювати нескладні власні сайти за допомогою шаблонів.
Вивчаючи у попередні роки курси «Сходинки до інформатики» та «Інформатика», учні знайомі з поняттям алгоритму, з основними алгоритмічними структурами, складали алгоритми для різноманітних виконавців. У восьмому класі вони починають складати програми мовою програмування Delphi. Учні знайомляться з системою візуального програмування Turbo Delphi 2006, вчаться створювати нові проекти з використанням форми та інструментів: кнопок, полів, написів, перемикачі, прапорців, запускати їх на виконання, виправляти синтаксичні помилки.
Учні використовують знайомі їм поняття об’єкта та його властивостей для того, щоб змінювати їх значення як до початку виконання проекту, так і в ході його виконання. Учні знайомляться також з поняттям події і процедури, яка виконується внаслідок настання події, вчаться створювати такі процедури.
Програмою передбачено, що у восьмому класі учні будуть складати мовою програмування Delphi лінійні програми і програми з розгалуженням. Програми з циклами планується розглядати в 9 класі.
Завершується курс 8 класу розділом, в якому учні детальніше знайомляться з соціальними сервісами сучасної інформатики, зокрема, з соціальними сервісами Інтернету. Вони створюють власні блоги на спеціальних серверах і протягом певного часу ведуть їх, тобто доповнюють відповідними публікаціями. Крім того. Учні вчаться конструювати з шаблонів нескладні власні сайти на спеціальних серверах, наповнювати їх текстовими повідомленнями та графічними зображеннями, використовувати гіперпосилання для організації зручної навігації по сайту, організовувати на айті гостьову книгу.
Традиційною характерною рисою даного курсу, як і всіх попередніх, є широкі міжпредметні зв’язки, зокрема, з українською та іноземною мовами, історією, географією, математикою, фізикою та іншими навчальними предметами.
Для забезпечення вивчення курсу необхідні такі програмні засоби:
• операційна система Windows;
• програма для створення комп’ютерних презентацій Microsoft PowerPoint з пакету Microsoft Office;
• браузер Mozilla Firefox або інший;
• система візуального програмування Turbo Delphi 2006.
Курс "Інформатика. 8” призначений для вивчення інформатики учнями 8 класу і є логічним продовженням курсів «Сходинки до інформатики» для учнів 2 – 4 класів та «Інформатика» для учнів 5 – 7 класів.
У програмі цього курсу, як і попередніх, передбачено кілька напрямів навчальної та розвиваючої діяльності учнів: прикладний, алгоритмічний, розвивальний.
При вивченні цього курсу учні 8 класу:
• продовжують оволодівати основними навичками роботи з комп'ютером, знайомитися з його можливостями;
• навчаються використовувати комп'ютер для створення презентацій;
• знайомляться з видами та призначенням комп’ютерних мереж, з глобальною комп’ютерною мережею Інтернет;
• вчаться користуватися сервісами основних служб Інтернету, створювати власні блоги, конструювати з шаблонів власні сайти й розміщувати їх в Інтернеті;
• закріплюють і повторюють знання основних алгоритмічних структур;
• вивчають основи професійної мови програмування Delphi;
• створюють проекти за допомогою системи візуального програмування Turbo Delphi 2006;
• вчаться створювати індивідуальні й колективні проекти;
• розвивають творчі здібності й логічне мислення.
Розділ «Комп’ютерні презентації» продовжує традиційний прикладний напрямок курсу «Інформатика». У 5-7 класах учні засвоїли основні знання і виробили навички по роботі з текстовим і графічним редактором. У восьмому класі вони мають змогу застосувати їх при створенні комп’ютерних презентацій. При вивченні цього розділу учні також знайомляться з основними правилами дизайну, створюють презентації з різних тем, зокрема з тем, пов’язаних з вивченням інших навчальних предметів.
Якщо учні вивчали курс «Сходинки до інформатики» в молодшій школі, то вони знайомі з комп’ютерною мережею Інтернет, вміють здійснювати нескладний пошук в Інтернеті й користуватися поштовою службою. Відповідні розділи у восьмому класі розширюють і поглиблюють ці знання, зокрема, учні вчаться здійснювати більш складний пошук інформації в Інтернеті, створювати свою поштову скриньку і керувати її роботою, використовувати список контактів тощо. Учні знайомляться з видами сучасних комп’ютерних мереж та їх призначенням, з основними службами Інтернету, в тому числі з тими, що з’явилися не так давно. Особлива увага приділена службам надання соціальних сервісів сучасного Інтернету. На закінчення вивчення теми учні вчаться створювати і розміщувати в Інтернеті власні блоги і конструювати нескладні власні сайти за допомогою шаблонів.
Вивчаючи у попередні роки курси «Сходинки до інформатики» та «Інформатика», учні знайомі з поняттям алгоритму, з основними алгоритмічними структурами, складали алгоритми для різноманітних виконавців. У восьмому класі вони починають складати програми мовою програмування Delphi. Учні знайомляться з системою візуального програмування Turbo Delphi 2006, вчаться створювати нові проекти з використанням форми та інструментів: кнопок, полів, написів, перемикачі, прапорців, запускати їх на виконання, виправляти синтаксичні помилки.
Учні використовують знайомі їм поняття об’єкта та його властивостей для того, щоб змінювати їх значення як до початку виконання проекту, так і в ході його виконання. Учні знайомляться також з поняттям події і процедури, яка виконується внаслідок настання події, вчаться створювати такі процедури.
Програмою передбачено, що у восьмому класі учні будуть складати мовою програмування Delphi лінійні програми і програми з розгалуженням. Програми з циклами планується розглядати в 9 класі.
Завершується курс 8 класу розділом, в якому учні детальніше знайомляться з соціальними сервісами сучасної інформатики, зокрема, з соціальними сервісами Інтернету. Вони створюють власні блоги на спеціальних серверах і протягом певного часу ведуть їх, тобто доповнюють відповідними публікаціями. Крім того. Учні вчаться конструювати з шаблонів нескладні власні сайти на спеціальних серверах, наповнювати їх текстовими повідомленнями та графічними зображеннями, використовувати гіперпосилання для організації зручної навігації по сайту, організовувати на айті гостьову книгу.
Традиційною характерною рисою даного курсу, як і всіх попередніх, є широкі міжпредметні зв’язки, зокрема, з українською та іноземною мовами, історією, географією, математикою, фізикою та іншими навчальними предметами.
Для забезпечення вивчення курсу необхідні такі програмні засоби:
• операційна система Windows;
• програма для створення комп’ютерних презентацій Microsoft PowerPoint з пакету Microsoft Office;
• браузер Mozilla Firefox або інший;
• система візуального програмування Turbo Delphi 2006.